Dobra szkoła jazdy Kraków - GPS Ośrodek Szkoleniowy kierowców w Krakowie

  ZADZWOŃ do nas: 12 307 35 75  

 

   

G.P.S. Ośrodek Szkoleniowy
Pl. gen. W. Sikorskiego 2/2,

31-115 Kraków

(róg ul. Garncarskiej)

 

 Porady - G.P.S. Ośrodek Szkoleniowy Kraków

Szanowni Państwo,


wychodząc na przeciw Państwa potrzebom związanym z pytaniami dotyczącymi procesu szkolenia na prawo jazdy, egzaminowania oraz samodzielnego jeżdżenia samochodem stworzyliśmy na naszej stronie zakładkę porady.
Zapraszamy Państwa do przesyłania nam nurtujących Was pytań (adres e-mail: biuro@gps-naukajazdy.pl), a
 my postaramy się Państwu pomóc i udzielić odpowiedzi jak rozwiązać wskazany problem…

 

Pozdrawiamy,
Zespół GPS

 


* * *

Witam.

Tak ma problem ze stresem przed egzaminem jak mogę zdać?????, testy za 3 razem zdane został tylko egzamin praktyczny prawdopodobnie pod koniec miesiąca co robić?

 

Pozdrawiam

 

 

  • Odp:

Najlepszym sposobem jest pracować nad pewnością siebie!
Proszę wyzbyć się obaw przed egzaminem poprzez:

 

  1. omówienie wątpliwości z kimś kto zna przepisy i potrafi wytłumaczyć wszystkie „trudne sytuacje”
  2. proszę wśród najbliższych, przyjaciół lub znajomych znaleźć bratnią duszę, która będzie pełniła rolę mentora i wspierała upewniając w przeświadczeniu że jest Pan/i świetnie przygotowana do egzaminu…
  3. kolejnym wsparciem może być jazda doszkalająca, która w praktyce upewni kandydata jak poprawnie wykonać wszystkie manewry (zwłaszcza te, których się obawiamy…)
     

Dalajlama zapytany o to, co najbardziej go zadziwia w ludzkości odpowiedział


"Człowiek! bo poświęca swoje zdrowie, by zarabiać pieniądze, następnie zaś poświęca pieniądze, by odzyskać zdrowie. Oprócz tego, jest tak zaniepokojony swoją przyszłością, że nie cieszy się z teraźniejszości. W rezultacie nie żyje ani w teraźniejszości, ani przyszłości; żyje tak, jakby nigdy nie miał umrzeć, po czym umiera, tak na prawdę nie żyjąc"

Dalajlama

Wniosek jest prosty - proszę się nie bać tego co może nigdy nie nastąpić!

Proszę iść na egzamin z myślą, że pokażą Państwo to co najlepiej umiecie!

 

Pozdrawiamy,
Zespół GPS

 


Czy  w dzień przed egzaminem powinnam się uczyć i jeździć? Czy dać sobie czas na odpoczynek?

 

  • Odp.

Nie mamy jedynej najlepszej recepty dla każdego kursanta.
Staramy się indywidualnie podejść do tego zagadnienia z każdym kursantem i pytamy:

 

  1. czy w szkole przed ważną klasówką uczył się w dniu klasówki?
  2. czy wypracował sobie jakieś metody na radzenie sobie ze stresem...?
  3. czy potrafi w dniu egzaminu "przekierować swoje myśli" na coś przyjemnego, coś co sprawiało mu przyjemność...?

Wśród naszych kursantów mamy takich, którzy zamawiają jazdy tuż przed egzaminem państwowym aby się w danym dniu i warunkach atmosferycznych „rozjeździć”, a potem idą na egzamin.


Mamy też takich, którzy w dzień egzaminu na prawo jazdy nie uczą się teorii, nie rozwiązują testów i nie jeżdżą aby nie zaprzątać sobie myśli. Dbają o komfort psychiczny, relaksują się i myślą o rzeczach, które sprawiają im przyjemność tak aby na egzamin pójść maksymalnie zrelaksowanym!


Najważniejszym i najlepszym sposobem na zdanie egzaminu jest:
nauczenie się tego z czego będzie egzamin 1) teoria, 2) praktyka,
wzmocnienie przez instruktora, że tak właśnie jest!


- ostatni i najlepszy sposób - działający w 100% to WIARA W SIEBIE! Pamiętajcie, że jak sami w siebie nie wierzycie to nikt tego za Was nie zrobi..."

Pozdrawiamy,
Zespół GPS

 


Czy zahaczenie na placu o pachołek i najechanie na linię oznacza koniec? Czasami mi się to zdarza…

 

  • Odp:

Dotknięcie pachołka lub tyczki na placu manewrowym jadąc po łuku zawsze równa się zakończenie egzaminu wynikiem negatywnym! Przejechanie za linię równa się przerwanie egzaminu wynikiem negatywnym.
Najechanie na linię pierwszy raz to powtórzenie manewru od początku, najechanie na linię drugi raz jest równoznaczne z zakończeniem egzaminu wynikiem negatywnym.

 

Dobrym sposobem na zaliczenie łuku na placu manewrowym jest:

 

rozpoczęcie jazdy ze strefy zatrzymania (na początku łuku) i jedziemy środkiem toru jazdy, dojeżdżając do skrętu w prawo. Po łuku jedziemy bliżej lewej strony tak aby w ostatniej fazie dojeżdżając do strefy zatrzymania ustawić auto centralnie po środku drugiej strefy zatrzymania (na końcu łuku).
Cofając kontrolujemy tor jazdy auta w prawym lusterku aż do wyjazdu z łuku. Staramy się w tym czasie utrzymać dystans od linii po prawej stronie około 30-40 cm.
Taki dystans jest potrzebny do tego aby mieć margines do korygowania toru jazdy (w razie potrzeby). Jadąc z takim dystansem od prawej linii mamy pewność, że nie najedziemy w czasie przejazdu po łuku do tyłu na linię z lewej strony. Po wyjeździe z łuku kontrolujemy linię prawą i lewą na przemian - prawa/lewa/prawa/lewa... i staramy się utrzymać auto centralnie po środku toru jazdy (równolegle do linii). Nie korygujemy zbyt obszernie swojej pozycji bo każda korekta generuje kolejną korektę i w efekcie jedziecie "slalomem"
Dbajcie o jazdę równolegle do linii, a nie o "precyzję do 1 cm"
Przed końcem toru obracamy się przez prawe ramię i środkiem auta (ramię wycieraczki) celujemy w tyczkę po środku strefy zatrzymania.

 

Szczegóły przejazdy wraz z rozrysowaniem sytuacyjnym w naszym ośrodku.

 

Pozdrawiamy,
Zespół GPS

 


Zawracanie na rondzie Grzegórzeckim (jadąc al. Pokoju) to  jakaś masakra. Czy  może mi ktoś to wytłumaczyć na prosty rozum?

 

  • Odp.

Po pierwsze to proszę "wyłączyć" u sobie obawy przed konkretnym miejscem, które zaczyna przeradzać sie w fobię (w tym przypadku jest to rondo Grzegórzeckie).

 

Jak my radzimy sobie w takich ptzypadkach?

 

Osoby, które obawiają się konkretnych miejsc zbieramy w trudniejsze miejsca ale bez złej sławy u kandydatów na kierowców i świetnie dają sobie tam radę. Proponuję rozrysować sobie rondo Grzegórzeckie na kartce o formacie A3 lub A2 używając do tego kilku kolorów. Proszę narysować wszystkie pasy ruchu. Następnie po tych pasach kolejne etapy przemieszczania się pojazdu, którym jedziemy krok po kroku! Zobrazuje to tor jazdy, możliwość przejazdu do zawrócenia lewym pasem na wjeździe, a następnie możliwość wyboru pasa lewego lub prawego na wyjeździe. To pozwoli zobrazować, że nie mamy wyboru pasa wjeżdżając na rondo (wjeżdżamy na lewy pas), a wyjeżdżając już tak (wybieramy prawy lub lewy).


Pomyłki to ludzka rzecz i wybór pasa lewego zamiast prawego nie jest przestępstwem - tu ważne jest nie naprawianie "na szybko" wyboru pasa lewego zamiast prawego bo to może powodować przejazdy po liniach ciągłych lub wymuszanie jadącym pasem sąsiednim.
Proszę nie bać się wjechać na wyjeździe na pas lewy! Pamiętajmy, że po opuszczeniu ronda możemy z pasa lewego zjechać na prawy i bez specjalnego pośpiechu aby nie zajechać/wymusić pierwszeństwa jadącym pasem prawym.

 

Zapraszamy do oglądania filmów instruktażowych przygotowanych przez Pana Marka Dworaka Dyr. MORD

 

https://www.youtube.com/watch?v=iHZppDyHn0g

https://www.youtube.com/watch?v=RUf21yNhJTc

https://www.youtube.com/watch?v=LOAYgfPuHVU

 

Pozdrawiamy,
Zespół GPS

 


Czy to prawda , że kursu i egzaminu nie warto robić podczas zimy? Jaka pora roku jest najlepsza?

 

  • Odp. 1): Czy to prawda , że kursu i egzaminu nie warto robić podczas zimy?

Jeżeli mamy dobrego instruktora to przygotuje on kandydata na kierowcę do jazdy w każdych warunkach - tak właśnie powinno być bo nie robimy prawa jazdy na potrzeby jednej pory roku.
Właściwe przygotowanie kursanta do samodzielnej jazdy pozwoli także zdać egzamin praktyczny w ośrodku egzaminowania niezależnie od pory roku czy miejscowości, w której realizowano proces szkolenia.

 

  • Odp. 2: Jaka pora roku  jest najlepsza?

Z doświadczenia i obserwacji możemy Państwu powiedzieć, że paradoksalnie łatwiejszą porą roku do zdawania egzaminu państwowego jest zima. Powodem jest między innymi śnieg na drodze, który może zasypać linie i w przypadku najechania lub nawet przekroczenia linii ciągłej nie kończy się wynikiem negatywnym bo tych linii nie było widać...


Innym powodem jest mniej dynamiczna jazda wszystkich uczestników ruchu, a więc mniejsze prędkości nie wprawiają kursantów w zakłopotanie i łatwiej wykonuje się im manewry wskazane przez egzaminatora.
Proszę jednak nie wybierać terminu szkolenia w odniesieniu do "łatwiejszej pory roku" tylko w odniesieniu do jakości usług oferowanych w ośrodkach szkolenia!

 

Doby instruktor nauczy Państwa "mądrze jeździć" w każdych warunkach!

 

Pozdrawiamy,
Zespół GPS

 


Mam problem kiedy przejeżdża obok mnie duży samochód np. TIR albo tramwaj - wtedy panikuję i od razu samoistnie skręcam kierownicę. Proszę o pomoc jak opanować lęk?

 

  • Odp.

Dobrym sposobem na takie lęki jest obserwacja pojazdów przed sobą. Najlepiej większych niż ten, którym się jedzie.
Jeżeli większe auta zmieściły się na drodze przed nami to i nasze też się zmieści...


Proszę także unikać ciągłego obserwowania, patrzenia na pojazd, który jedzie z przeciwka bo będzie to generowało przybliżanie się do punktu, w którym koncentrujemy wzrok. Obserwacja pojazdów wokół nas powinna ograniczać się do kontrolnego sprawdzenia dystansu, a nie ciągłego patrzenie w jeden punkt...

 

Pozdrawiamy,
Zespół GPS

 


 

G.P.S - OPINIE

Już możemy przedstawić Państwu
opinie naszych klientów na facebooku: 

 

JESTEŚMY NA FB!

 

 

 

Z NAMI ZDASZ!

BOISZ SIĘ EGZAMINÓW?

Z NAMI

NIE TAKI DIABEŁ STRASZNY

Uczymy by nauczyć!

 

 

 

ZOBACZ OPINIE O NAS

ZAPYTAJ NAS

Jeśli masz pytanie dotyczące naszej szkoły jazdy w Krakowie lub naszej oferty na kursy prawa jazdy - napisz do nas: